het slechtste wat ik ooit heb gelezen.

Op 4/5 december heeft State Magazine een verhaal gepubliceerd over Sinterklaas, Zwarte Pieten, en racistische kinderen. Want zeg nou zelf, jarenlange onderzoeken hebben toch uitgewezen dat als het op racisme aankomt Nederlandse kinderen 100% slechter zijn als welke andere kinderen dan ook!?

Een paar random quotes:

Kees de Koning:Soms vind ik het zelfs een beetje eng als mijn zoontje met een mijter en een cape door de huiskamer loopt. Dan denk ik dat hij ieder moment een kruis in de fik kan gaan steken."

Lange Frans:Ik ken de échte (tv-)sinterklaas persoonlijk

Blaxtar: De manier waarop zwarte piet wordt geportretteerd, is een directe vergelijking met de slavernij. In de Bijenkorf zag ik mechanische zwartepietenpoppen die omhoog in een touw klommen. Het moet niet veel gekker worden

The Anonymous Mis (Postman):Met argumenten als 'ah ja, maar de kinderen!' kan ik niets, want dit is voor kinderen de eerste kennismaking met racisme. Het is de basis voor een latere houding ten opzichte van donkere mensen die hierdoor als minder beschouwd worden.

The Anonymous Mis (Postman):Soms komen ze thuis met een zwarte pietenpak of zo, en dan pak ik het af en dan is het huilen. 'Papa, vind zwarte piet niet leuk omdat ie bruin is'

Sugacane:Als ik in het buitenland ben en er met de media spreek, vertel ik ze altijd over dit absurde feest. Ik was in Senegal toen ik rond deze tijd langs de Nederlandse ambassade moest en ik zag daar zelfgemaakte sinterklaas- en zwarte-pietafbeeldingen hangen. Ik dacht: wow, in zwart Afrika hebben jullie vuile Hollanders het lef om achter gesloten deuren sinterklaas en zwarte piet te vieren?De buitenwereld heeft geen idee. Ik ging toen naar buiten met zo'n afbeelding en liet het op straat zien. De lokale bevolking werd helemaal gek. Ik heb mijn optreden uitgesteld op het moment dat de Nederlandse ambassade kwam kijken. Pas toen ze vertrokken, heb ik het optreden doorgezet.


Het hele artikel is te lezen op: http://www.statemagazine.nl/state.php/article?data%5Barticleid%5D=3626

En reacties in het forum op: http://www.statemagazine.nl/state.php/list_messages/1458


De dag dat hiphoppers de woordvoerders voor Nederland zijn is nabij!

2 comments:

Anonymous said...

Hahahaha!
Wat ´n Gabbers!

Anonymous said...

"Blaxtar: De manier waarop zwarte piet wordt geportretteerd, is een directe vergelijking met de slavernij. In de Bijenkorf zag ik mechanische zwartepietenpoppen die omhoog in een touw klommen. Het moet niet veel gekker worden"

Dit gaat inderdaad te ver! het is een directe vergelijking met hoe slaven altijd in een touw omhoog klommen!?!

??????


Wanne tool!